Mis seob tegelaskujusid nagu Eino Leino „ Lalli“, Lorenzo Da Ponte „Don Giovanni“ ja William Shakespeare`i„Prospero“? Nad kõik ilmutavad end heliloojate Veljo Tormise, Rasmus Puuri, Wolfgang Amadeus Mozarti, Pehr Henrik Nordgreni ja Jean Sibeliuse ooperite kaudu Birgitta festivalil 2022. 

Tallinna Filharmoonia avab oma festivali Veljo Tormise poolelijäänud ooperi „Lalli“ Rasmus Puuri lõpetatud versiooniga. Esiettekanne on sedapuhku kui ehitus, mis kerkib poolelijäänud müüridele. Tormise kirjapandust kõlab ooperis 10 esimest minutit, edasi areneb juba sama libreto järgi Puuri fantaasia. Ürgsele muusikale toetuv kontsert ka lõpetab ehk raamib tänavust festivali. Selleks on Kimmo Pohjoneni , Juuso Hannukainen ja Tallinna Kammerorkestri ettekandes „Uniko“.

Elmo Nüganeni Vanemuises välja toodud Mozarti ooper „Don Giovanni“ on saanud palju kiidusõnu. Pirital esitatakse lavastust kahel õhtul.

Jean Sibeliuse ooperit „Torm“ pole Eestis lavastatud ega ette kantud. Maailma draamalavadel on Shakespeare`i näidend saanud muidugi ohtralt interpretatsioone, kuid Sibeliuse ainsat ooperit lavastatakse harva. Kristjan Järvi tõlgendab seda koos Baltimere Sümfooniaorkestri ja video-ja valgusmänguga.

Birgitta festival pole toimunud 2 aastat. Mul on hea meel, et sel aastal saab Tallinna Filharmoonia Eri Klasi loodud festivali traditsiooni jätkata. Sedapuhku ehitab festival silla Soome ja Eesti muusikute vahele.
Head nautimist!
 
Tallinna Filharmoonia, Tallinna Kammerorkestri ja Birgitta festivali 2022 kunstiline juht 
Tõnu Kaljuste