Laen...
Sündmuste kalender

9. oktoobril musitseeris dirigent Olari Elts Estonia kontserdisaalis koos harfisolisti Iván Bragado Poveda (ERSO) ja Tallinna Kammerorkestriga. Kavas olid elu perioodilisuse ja igikestvuse teemad – Straussi „Metamorfoosid” ja Mahleri „Adagietto” – ning Helena Tulve „Hingamisveele“ esiettekanne Eestis.

Olari Eltsi sõnul oli kontserdi ideeliseks tegelaskujuks müütiline lind fööniks, kes ikka ja jälle tules põleb ning tuhast tõuseb. 

Fööniks sümboliseerib elu perioodilisust ja samal ajal igikestvust - teemad, millega tegeles nii Strauss, kes „Metamorfoose” luues oli tunnistajaks mitte ainult teatrimajade hävimisele, vaid nägi sellega koos terve muusikakultuuri kadumist. Ning Mahleri „Adagietto“, mis on üks kõige ilusamaid armastuslugusid.

Helena Tulve „Hingamisveele“ valmis Müncheni Kammerorkestri ja Musica Femina München tellimusel 2011. aastal ning selle maailmaesiettekanne oli samal aastal Saksamaal ja Austrias. Hiljem on teost esitatud Soomes ja Venemaal,  kuid mitte kunagi Eesti kontserdilavadel. „„Hingamisveele” on üks esimesi suuremaid teoseid, mille olen loonud ilma eelneva ratsionaalse planeerimiseta, sellel meetodil on aga oma loogika,“ ütles Helena Tulve.

Kontsert oli osa Tõnu Kaljuste algatatud Kõrvaringi  kontserdisarjast. Kõlasid ka Einojuhani Rautavaara „Ballaad harfile ja keelpillidele" ning Purcelli ja Bryersi looming.

Kontsert on järelkuulatav Klassikaraadiost: https://klassikaraadio.err.ee/1139798/kontserdisaalis-tko-ja-olari-elts-korvaring-iii-fooniksi-pisarad

Loe vanemaid uudiseid